máj 31, 2021
15 Views
0 0

Vadonatúj szabadidőjármű a láthatáron

Written by

Hamarosan negyed évszázados évfordulóját ünnepli a Toyota Indiana állambeli gyártóüzeme, a TMMI. Ennek örömére jelentős beruházással bővítik a létesítmény kapacitását: 803 millió dolláros (237 milliárd forint) ráfordítással 1400 új munkahelyet teremtenek azzal a gyártósorral, amely két vadonatúj, három üléssoros szabadidőjárművel bővíti a gyár portfolióját. A két modell műszakilag várhatóan közel áll majd nemcsak egymáshoz, hanem a cégcsoport több, már létező típusához is, hiszen ugyanarra a padlólemezre épül, amelyre a Lexus ES szedán is.

A modell várhatóan legalább 100 milliéterrel hosszabb lesz, mint a kereken ötméteres RX L/Fotó: carbuzz.com

A modell várhatóan legalább 100 milliéterrel hosszabb lesz, mint a kereken ötméteres RX L/Fotó: carbuzz.com

Ez lesz tehát a Lexus eddigi legnagyobb önhordó karosszériás (tehát nem alvázas) crossovere, amely az RX L fölötti méretosztályban teremt lehetőséget a márka számára. A modell várhatóan legalább 100 milliéterrel hosszabb lesz, mint a kereken ötméteres RX L, de tágasságát nem is ennek, hanem a klasszikus szabadidőjárműves kialakításnak, az egyenes tetővonalnak és a minimálisan döntött hátsó szélvédőnek köszönheti.

803 millió dolláros (237 milliárd forint) ráfordítással 1400 új munkahelyet teremtenek azzal a gyártósorral, amely két vadonatúj, három üléssoros szabadidőjárművel bővíti a gyár portfolióját/Fotó: Lexus

803 millió dolláros (237 milliárd forint) ráfordítással 1400 új munkahelyet teremtenek azzal a gyártósorral, amely két vadonatúj, három üléssoros szabadidőjárművel bővíti a gyár portfolióját/Fotó: Lexus

Nemcsak az új modell arányait és méretét sejtjük, de a neve sem okoz meglepetést. A Lexus tavaly ősszel szabadalmaztatta a TX (a márka terminológiáját követve minden bizonnyal a touring crossover kifejezést rejti a modellnév) típusjelzést, és azzal párhuzamosan a motorjelzéseket is. Az autó legalább kétféle hajtáslánccal lesz elérhető: a TX 350 és a TX 500h minden bizonnyal ugyanazokat az egységeket takarja, amelyekkel a Lexus LS zászlóshajó is megrendelhető. Mindkettő egy 3,5 literes, hathengeres motorra épül, a nagy különbség a hibrid modell elektromos hajtáskomponense.

Ez lesz a Lexus eddigi legnagyobb önhordó karosszériás (crossovere, amelyet az RX L fölötti méretosztályba pozicionálnak/Fotó: Lexus

Ez lesz a Lexus eddigi legnagyobb önhordó karosszériás (crossovere, amelyet az RX L fölötti méretosztályba pozicionálnak/Fotó: Lexus

A motorikus azonosság felvetheti a kérdést, hogy vajon nem az LS rokonaként képzeli-e el a TX-et a Lexus. Ez azonban két irányból is könnyen cáfolható: egyrészt az Indiana állambeli üzemben jelenleg gyártott modellek szinte kivétel nélkül a fent említett padlólemezre épülnek. Másrészt a hírek szerint nem sokáig lesz a TX a Lexus legnagyobb önhordó karosszériás szabadidőjárműve – rövid időn belül érkezik a 2018-as Lexus LF-1 tanulmányautó-sorozat szériaváltozata, amely, ha méreteiben nem is múlja felül a TX-et, presztízse és szolgáltatásai egyértelműen a praktikus óriásmodell fölé pozícionálják majd.

www.blikk.hu/vadonatuj-szabadidojarmu-a-lathataron/gnpt4j5

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk
banner

Vélemény, hozzászólás?