nov 21, 2020
6 Views
0 0

Süthetjük, főzhetjük, párolhatjuk: így szépüljön sütőtökkel!

Written by

Emellett nagyon jól variálható alapanyag – süthetjük, főzhetjük, párolhatjuk – édes és sós ételeket is készíthetünk belőle. Ráadásul magas rosttartalma és alacsony kalóriatartalma (100 gramm 80 kalóriát tartalmaz) miatt a diétás étrendbe is bátran beilleszthetjük.

Ezért olyan egészséges

A sütőtökben található értékes összetevőknek köszönhetően a zöldségnek számos pozitív hatása van az egészségünkre nézve. Ilyen például, hogy gazdag antioxidáns-tartalma miatt csökkenti a gyulladást, valamint megvédi a szervezetünket a szabad gyökök által okozott károsodásokkal szemben. Emellett antibakteriális és immunerősítő tulajdonságokkal is rendelkezik. A már említett magas rosttartalma pedig csökkenti a vércukorszintet és javítja az emésztést.

Érdemes tudni, hogy a tökmag jelentős gyulladás- és koleszterinszint-csökkentő hatású, valamint magnéziumban, foszforban és mangánban is gazdag. Értékes tápanyagtartalma miatt érdemes rendszeresen fogyasztani.

Pirítsuk meg a magját

Mossuk és szárítsuk meg a sütőtök magját. Béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral, terítsük rá a magokat, és tegyük 160 Celsius-fokra előmelegített sütőbe, majd pirítsuk kb. fél óráig. A sütés felénél mozgassuk át a magokat, hogy egyenletesen piruljanak.

Pirítsuk meg a magját! /Fotó: Shutterstock

Pirítsuk meg a magját! /Fotó: Shutterstock

Természetes kozmetikumok

Érdemes tudni, hogy a sütőtökből készült házi kencék hatékonyan ápolják, regenerálják és hidratálják a bőrünket.

(A legfrissebb hírek itt)

Mézzel

Egy edényben keverjünk össze 2 evőkanál reszelt sütőtököt 1 teáskanál mézzel, 1/4 teáskanál szerecsendióval és 1 teáskanál almaecettel. Vigyük fel egyenletesen az arcunkra a pakolást, hagyjuk hatni 20 percig, majd langyos vízzel öblítsük le.

Mézzel /Fotó: Shutterstock

Mézzel /Fotó: Shutterstock

Tojással

Egy villával verjünk habosra 1 darab tojást, keverjük össze 2 evőkanál reszelt sütőtökkel és 1 teáskanál mézzel.

Egyenletesen kenjük az arcunkra a masszát, hagyjuk hatni 15-20 percig, ezután mossuk le először hideg, majd meleg vízzel a bőrünket.

Tojással /Fotó: Shutterstock

Tojással /Fotó: Shutterstock

Joghurttal

Keverjünk össze egy edényben 1 evőkanál reszelt sütőtököt, 3 teáskanál natúr joghurtot és 1/2 teáskanál mézet. Óvatosan masszírozzuk át a tápláló pakolással az arcunkat, hagyjuk hatni 10 percig, majd öblítsük le langyos vízzel.

Banánnal

Pépesítsünk fél banánt egy villa segítségével, majd keverjük össze 2 evőkanál reszelt sütőtökkel és 1 teáskanál citromlével. Egyenletesen vigyük fel az arcunkra a pakolást, hagyjuk hatni 10 percig, ezután langyos vízzel öblítsük le.

Banánnal /Fotó: Shutterstock

Banánnal /Fotó: Shutterstock

Regeneráló hajpakolás

A sütőtökös pakolás különösen ajánlott száraz, töredezett haj ápolására, regenerálására.

Főzzünk puhára kétbögrényi felkockázott sütőtököt, majd egy villával pépesítsük. Keverjünk a zöldségpüréhez 1 evőkanál mézet, 2 evőkanál natúr joghurtot és 1 evőkanál kókuszolajat. Vigyük fel egyenletesen a hajunkra a pakolást, és vegyünk fel egy zuhanysapkát. Negyedóra múlva öblítsük le a hajunkat, majd mossuk meg a szokásos módon.

(A legfrissebb hírek itt)

2 hetes fogyókúra

Amennyiben az alábbi mintaétrendet két héten keresztül követjük, akkor 2,5-4 kilogrammtól szabadulhatunk meg. A negyedik nap után térjünk vissza a diéta elejére, és ismételjük meg az egészet. Tizennégy nap után egy hónapra függesszük fel a fogyókúrát – táplálkozzunk egészségesen és kiegyensúlyozottan –, ezután újra belevághatunk a sütőtökdiétába.

2 hetes fogyókúra /Fotó: Shutterstock

2 hetes fogyókúra /Fotó: Shutterstock

1. nap

Reggeli: 150 g sütőtök megsütve

Ebéd: 200 g sütőtökös rizottó (hagymával, gombával, sárgarépával és természetesen sütőtökkel és rizzsel elkészítve)

Vacsora: Sütőtöksaláta (párolva) almával

2. nap

Reggeli: 150 g sütőtökpüré

Ebéd: 250 g sütőtökös lasagne

Vacsora: –

125 g sütőtökpörkölt

3. nap

Reggeli: 100 g sütőtöktorta

Ebéd: 150 ml sütőtökleves, 100 g pirított csirke friss zöldségekkel

Vacsora: Sütőtöksaláta (párolva) almával

4. nap

Reggeli: 150 g párolt sütőtök sárgarépával és karfiollal

Ebéd: 100 ml sütőtökleves, 200 g sütőtök megsütve, párolt brokkolival, kelbimbóval és karfiollal

Vacsora: Egy banán és egy alma

Értékes tápanyagok

A sütőtök tartalmaz B1-, B2-, B3-, B6-, B9-, B12-, C-, E-, D- és K-vitamint.

Az ásványi anyagok közül pedig kalcium, vas, magnézium, foszfor, kálium, cink, szelén és nátrium található benne.

Blikk Megmondó

EXTRA AJÁNLÓ
Klimax kisokos: ezek a legfontosabb tudnivalók a változókorról (x)
Mit ehetünk és mit kerüljünk, ha hajlamosak vagyunk az aranyérre? (x)

www.blikk.hu/eletmod/egeszseg/sutotok-vitamin-fogyokura/jc86ft7

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk · Életmód
banner

Vélemény, hozzászólás?