ápr 28, 2021
0 Views
0 0

Segít könnyebben fogyni a változókor idején: így működik a Galveston-diéta

Written by

Kellemetlen panaszok

A változókor jellegzetes tünetei nemcsak a hőhullámok, az alvászavarok, a hangulatváltozások, hanem, ahogyan azt már fentebb említettük, a lassabb anyagcsere is – aminek az az eredménye, hogy sokkal nagyobb az esélye a súlygyarapodásnak. A Galveston-diéta segítségével azonban elősegíthetjük a zsírégetést, ezáltal pedig a fogyást.

Fontos szabályok

A diéta alapvetően az időszakos böjtre épül, amely során előnyben kell részesíteni a gyulladáscsökkentő ételeket. A szakértő szerint az eredményes fogyás érdekében az a legjobb, ha betartjuk a 16:8-as étkezési szabályt. Azaz a nap 24 óráját úgy kell felosztani, hogy 8 óránk van a napi ötszöri étkezésre, a maradék 16 órában pedig „koplalunk”. Íme egy példa: délelőtt 10.00 óra és este 18.00 óra között ehetünk, előtte és utána pedig már nem.

Ezeket ehetjük

A menopauzás étrend elsősorban gyulladáscsökkentő ételeket tartalmaz. Ilyenek például a sovány húsok, a tejtermékek, a zöldségek (a hüvelyesek is), a gyümölcsök, és a teljes kiőrlésű gabonákból készült élelmiszerek.

(A legfrissebb hírek itt)

Ezeket kerüljük

Ne fogyasszunk finom lisztből készült ételeket, cukrot-, tartósítószereket és ízfokozókat tartalmazó, valamint túlzottan zsíros, sós vagy fűszeres fogásokat, felvágottakat. Ezek az ennivalók ugyanis gyulladást okozhatnak a szervezetben, amely nagyon lassan és alattomosan kezdődik, azonban egy idő után szív- és érrendszeri betegségek jelentkezhetnek, valamint az immunrendszer is gyengülhet.

Így értékeli a dietetikus

Vajon a Galveston-diéta valóban fokozhatja az anyagcserét és segít megszabadulni a felesleges kilóktól? Uma Naidoo táplálkozási szakértő válasza rendkívül pozitív a témával kapcsolatban:

– Ahogy egyre idősebbek leszünk, úgy változik az inzulinérzékenységünk, és a szervezetünk számára egyre nagyobb kihívást jelent az elfogyasztott ételek emésztése és feldolgozása. A magas rosttartalmú étrend, sovány fehérjével, egészséges zsírokkal és alacsony glikémiás indexű ételekkel azonban hozzájárul a vércukorszint stabilizálásához, valamint elősegíti a szervezet természetes méregtelenítését is – véli a szakember. (A glikémiás index arra utal, milyen gyorsan szívódik fel az adott élelmiszerben található szénhidrát.)

Kocogjunk vagy jógázzunk

Ne feledkezzünk meg arról, hogy a szervezetünknek át kell állnia az új étkezési rendre, ehhez legalább két hétre van szükség. És bár a Galveston-diéta nem ír elő rendszeres edzést, a sikeres fogyás érdekében mégis fontos a testmozgás. Tehát, miután túl vagyunk a két hetes átálláson, akkor fokozatosan kezdjünk el sportolni – ideális például a kocogás, a kerékpározás vagy akár a jóga is.

Ez is érdekelheti: Nők a változókor küszöbén: a hormonális egyensúly titkai

www.blikk.hu/eletmod/tippek/galveston-dieta-valtozokor-fogyas-etrend/07t4x6l

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk · Életmód
banner

Vélemény, hozzászólás?