ápr 28, 2021
9 Views
0 0

MotoGP: Valentino Rossi csapata világvezető szponzorral debütál

Written by

A VR46 alakulat idén márciusban kötött stratégiai megállapodást a szaúdi Tanal Entertainment Sport & Mediával. A tárgyalások gyors eredményeként a tegnapi bejelentés szerint az is eldőlt, hogy Valentino Rossi csapata egy, a motorsportban már ismert (egyébként világvezető) olajvállalat támogatásával áll rajthoz a MotoGP-ben 2022-től. 

Az anyagi háttér biztosított a VR46-nak (Fotó: Petronas SRT)

A főszponzor nem más, mint az F1-ből már ismert Saudi Aramco, a világ legnagyobb integrált kőolaj- és földgázipari vállalata, Szaúd-Arábia állami olajcége.

A megállapodást a már említett, Tanal Entertainment Sport & Media hozta tető alá, amely ő királyi felsége, Abdulaziz bin Turki bin Faisal Al Saud herceg holdingja.


Hirdetés

A 37 éves herceg számára nem ismeretlen a sport világa. Korábban maga is autóversenyzett (sőt a Red Bull által támogatott sportoló volt), ő a szaúdi sportminiszter, az ország olimpia bizottságának elnöke, a szaúdi labdarúgó szövetség elnöke, február óta az Ázsiai Olimpia Tanács egyik alelnöke és a NOB Marketing Bizottságának tagja, hogy csak néhányat említsünk pozíciói közül.

A jelenleg 2026-ig megkötött stratégiai együttműködés célja, hogy a Saudi Vision 2030 projektet reklámozza, illetve a fenntarthatóságot és a zöld energiát, amit a KSA New Cities program keretein belül hirdettek meg.

Az anyagi akadályok tehát elhárultak a VR46 alakulat MotoGP-s bemutatkozása elől.

Jelenleg Luca Marinivel (Rossi öccse) vannak jelen a királykategóriában, de még az Avintia csapat égisze alatt, akiknek idén év végén jár le a megállapodása a Dornával. És akikről éve tudni már, hogy nem terveznek a MotoGP-ben maradni, gyakorlatilag az ő helyüket veszi át a VR46, mely 2026-ig már biztosan ARAMCO Racing Team VR46 néven lesz jelen a sorozatban.

A kérdés már csak az, hogy milyen motorral és versenyzőkkel.

Rossi házassága a Yamahával egy kisebb megszakítástól eltekintve 2004 óta tart, de ez nem jelenti azt, hogy a hangvillások, akik előrehaladott tárgyalásban vannak a Petronas SRT csapattal tudnak vagy akarnak újabb két versenyzőnek motort biztosítani a következő öt éves periódusban. A szabályok értelmében természetesen ennek nem lennek akadálya.

Ez lesz majd a végső design is? (Fotó: VR46)

Talán épp a fenti bizonytalanság miatt Rossi alakulatát már szóba hozták a Ducatival, a Suzukival, de még az Apriliával is, ahol az olasz versenyzői karrierjét kezdte. Szép hazatérés lehetne ez a forgatókönyv is. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a Piaggio Group számos márkával van jelen a piacon, mely reklámtárgyak gyártása tekintetében hatalmas lehetőséget jelentene a VR46 cég arra szakosodott részlegének.

Ami a pilótákat illeti Marini helyét akár biztosnak is vehetjük, a csapattárs személye azonban már nem ennyire egyértelmű.

Vajon Rossi 2022-ben is fog még versenyezni? Ha igen, akkor marad a mostani helyén? Vagy a saját csapatától vonulna vissza? Mi lesz Franco Morbidellivel, aki egyáltalán nem boldog a jelenlegi helyén? Szeretnék-e már jövőre felhozni a MotoGP-be Marco Bezzechit? Néhány hónapon belül ezekre a kérdésekre is választ kapunk.

www.nemzetisport.hu/egyeb_auto_motor/motogp-valentino-rossi-csapata-vilagvezeto-szponzorral-debutal-a-motogp-ben-2823331

Komment írása

Article Categories:
nemzetisport
banner

Vélemény, hozzászólás?