máj 26, 2021
16 Views
0 0

Lehullt a lepel: ezt kamuzza minden ötödik dolgozó, ha nem akar részt venni egy online megbeszélésen

Written by

A gyakori megbeszéléseket sokszor az irodai rutin egyik legkellemetlenebb részének tartják. A távmunkára és a virtuális megbeszélésekre való átállás sem javított a helyzeten, ugyanis az emberek kimerültek a videóhívásoktól, és a munkanap végére még fáradtabbnak érezték magukat.

A Kaspersky új kutatásból kiderült, hogy néhány munkavállaló jó kifogást talált arra, hogyan bújhat ki a hívások alól: úgy tett, mintha a munkához használt eszköze frissítés miatt nem lenne elérhető. A kollégák még akár el is hiszik ezt, hiszen ők maguk is megtapasztalták már, hogy milyen az, amikor egy eszközt frissíteni kell. A kihagyott megbeszélések mellett a munkavállalók 37%-a arról is beszámolt, hogy a le nem mentett munkájuk vagy adataik egy része elveszett, amikor a számítógépük vagy a laptopjuk a frissítések telepítése után újraindult.

Mindent összevetve ezt az eszköz-állásidőt egyes munkavállalók kiváló lehetőségnek tekintik a halogatásra: a válaszadók 27%-a elismerte, hogy azért telepített frissítéseket, hogy szándékosan vesztegesse a munkaidőt. Ennek ellenére a munkavállalók többnyire nem szeretik, ha valami félbeszakítja a munkájukat, ezért 65%-uk azt szeretné, ha a frissítésekre a munkaidőn kívül kerülne sor, hogy fenntarthassák a produktivitásukat.

– A frissítések általában munkaidőben, csendes módban töltődnek le, és nincsenek hatással az üzletmenetre. Ugyanakkor ahhoz, hogy alkalmazni lehessen őket a rendszerre, újraindítás szükséges. Néhány üzleti ügyet természetesen nem lehet halogatni, ezért a felhasználók egy bizonyos időn belül általában újraindíthatják az eszközeiket. Amint láthatjuk, egyesek vagy lemaradnak ezekről az értesítésekről, vagy nem akarják a gépüket újraindítani. Ezért aztán előfordulhat, hogy a szükséges újraindításra a lehető legalkalmatlanabb időpontban kerül sor – pont egy fontos hívás előtt vagy egy hosszú e-mail írása közben – nyilatkozta Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója. Az alábbiakat javasolja a vállalat az informatikai részlegeknek ahhoz, hogy kényelmessé tegyék a frissítéseket a munkavállalók és a rendszergazdák számára egyaránt:

  1. A frissítéseket a munkaidő vége felé időzítsék, amikor a gépek még be vannak kapcsolva és le tudják tölteni a szükséges frissítéseket, de a munkavállalók tevékenységi szintje már jellemzően alacsonyabb.
  2. Lehetőség szerint használják a wake-on-LAN funkciót. Ez a technológia lehetővé teszi a munkaállomások hálózaton keresztüli bekapcsolását, így a frissítések a munkaidőn kívül is letölthetők.
  3. Osszák a munkavállalókat több csoportra, és legyen közöttük egy tesztcsoport is. A frissítéseket csoportonként végezzék, hogy ha valami rosszul sül el, az informatikai osztály mindenkinek kellő időben segíthessen.
  4. Tájékoztassák a munkatársakat az egyes irodai termelékenységi szoftverekben elérhető AutoSave funkcióról, amely automatikusan lement minden módosítást.
  5. Telepítsenek fel szoftverjavítás-kezelő funkcióval ellátott végpontvédelmi megoldást. Ezen túlmenően a viselkedés-felismerő és az exploit-megelőző technológiák nem engedik, hogy a csalók kiaknázzák a ki nem javított biztonsági hibákat.

Szuper akciókkal vár az új Rossmann akciós újság!

Tavaszi nagytakarítást tervezünk? Vagy éppen külsőnket frissítenénk fel a nyári szezon előtt? A Rossmann májusi akciós újságjával kedvezményesen beszerezhetjük a hozzávalókat! Legyen szó tisztítószerekről, különféle száj-, haj- és testápolási termékekről, parfümökről vagy vitaminkészítményekről, akár 25-30 százalékos kedvezménnyel vihetjük most ezeket haza.

www.blikk.hu/eletmod/tech/szoftverfrissites-dolgozo-felmeres-online-megbeszeles/31p92dv

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk · Életmód
banner

Vélemény, hozzászólás?