máj 31, 2021
12 Views
0 0

Kiderült, számítógépet vagy telefont vásároltunk-e inkább a járványidőszakban

Written by

A Kingston Technology digitális eszközhasználati szokásokról készült felméréséből kiderült többek között, mire és hogyan használjuk az eszközeinket a pandémia alatt, és mennyire vagyunk biztonságtudatosak, ha az adatainkról van szó.

(A legfrissebb hírek itt)

Az okostelefon a nyerő a nőknél

A kitöltők közül szinte mindenki használ okostelefont (94%), a válaszadók több mint fele e nélkül el sem tudná képzelni az életét. Laptopja/asztali számítógépe 82%-nak van, digitális adathordozóval, például pendrive-val pedig 79% rendelkezik. A nők körében egyértelműen a telefon viszi a prímet, ha választani kell, a férfiaknál viszont jóval kiegyenlítettebb az arány a három eszköz között, és közülük többen használnak PC-t, mint laptopot.

A koronavírus egyik mellékhatása: digitalizáltabbak lettünk, mint valaha

A felmérés rávilágított, hogy a Covid-19 járvány kirobbanása sokak számára extra eszközberuházással járt. Az otthoni munkavégzésre és az online oktatásra való átállás miatt minden hatodik válaszadónak kellett beszereznie valamilyen új digitális eszközt. Közülük a legtöbben laptopot vagy számítógépet vettek (46%), de fülhallgatóra/headsetre is sokaknak volt szüksége (42%). Új memóriamegoldásokat (RAM, SSD, USB-kulcs, külső tárhely) közel 22% vásárolt, illetve egyéb számítógép-alkatrészt mintegy 10% igényelt. Egy új okostelefonba csupán 11,5%-nak kellett beruháznia. A vírushelyzet az eszközök alkalmazásának gyakoriságát is befolyásolta. A home office-időszak hatása jól érzékelhető a válaszok alapján: a számítógépet/laptopot, az okostelefont, a webkamerát és a különféle memóriamegoldásokat gyakrabban használtuk az elmúlt egy évben. Ritkábban vettük elő azonban a digitális fényképezőgépeket, hiszen kevesebb olyan esemény volt, ahol kattogtathattuk volna ezeket.

Mire használjuk?

A vizsgálatból az is kiderült, mire vettük igénybe leginkább a digitális készülékeinket. Nem meglepő, hogy a megkérdezettek első helyen a tanulást és munkát jelölték meg, ezután viszont rögtön a szórakozás következik – ide tartozik pl. a zenehallgatás, filmnézés, online színházi közvetítés. Harmadik helyezett a sorban a kapcsolattartás, míg az információszerzés csak a negyedik helyen szerepel. A legkevésbé az önfejlesztéshez és a sportoláshoz támaszkodtak a digitális eszközökre a résztvevők, pedig a tavaly tavaszi karantén-korszak egyik slágere volt az online jógaóra.

Akár 20-nál is több online meetingünk van hetente

A Kingston arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók milyen gyakran vesznek részt virtuális üzleti eseményeken, legyen az megbeszélés, konferencia, workshop, vagy bármi egyéb. A felmérés rámutatott, hogy a felsőfokú végzettségűek közel kétharmada (61%) csatlakozik eltérő rendszerességgel valamilyen webes rendezvényhez kifejezetten munka miatt. 23%-uk hetente átlagosan egy-két ilyet ír be a naptárjába, százból hárman pedig több mint 20 meetinget ülnek végig egy héten. Munka után ennél is többen veszünk részt online programokon szórakozás, önfejlesztés, információszerzés, kapcsolattartás, sportolás céljából, jellemzően szintén heti egy-két alkalommal. Ám ennyi videós találkozóhoz már komoly digitális eszközparkra van szükség, megbízható és erős rendszerekkel, illetve memóriamegoldásokkal, amelyek megfelelő háttértámogatást nyújtanak a gyors és zavartalan teljesítményhez.

Ha kiegészítő memóriát és gyors SSD-meghajtót építünk be a számítógépünkbe, sokkal jobb videokonferencia-élményben lehet részünk az olyan platformokon, mint a Teams, a Zoom vagy a Google Meet. A hozzáadott memóriával hatékonyabbá válik a multitasking, több alkalmazást futtathatunk egyszerre, az SSD-k pedig gyorsabb indítási időt tesznek lehetővé – mondta Kaszál Norbert, a Kingston Technology Magyarországért és Szlovéniáért felelős üzletfejlesztési menedzsere.

Biztonságban tudjuk az adatainkat?

A felmérés ezenkívül azt is vizsgálta, hogy állunk az adattárolás és az adatbiztonság terén. Csaknem minden válaszolóra igaz, hogy használ valamilyen memóriamegoldást (95%). A többségnek (74%) USB-kulcsa van, 63% pedig a felhőalapú megoldásokat részesíti előnyben, de népszerűek a memóriakártyák (53,5%) és a külső merevlemezek (48,5%) is. SSD-meghajtót a megkérdezettek 34%-a használ. – A felmérés eredménye is jól mutatja a felhő népszerűségét, ám fontos, hogy a felhőben tárolt fotókról, videókról és egyéb fájlokról is rendszeresen készítsünk biztonsági másolatot. Ezt kényelmesen elvégezhetjük SSD-vel, USB-kulccsal vagy memóriakártyával is. Így hálózati kimaradás vagy a felhőszolgáltatás megszakadása esetén sem vesznek el az adataink. Az érzékeny információk tárolására pedig olyan kiegészítő megoldásra is szükség van, mint a titkosított pendrive, amellyel fizikailag is biztonságban tudhatjuk a kényes fájlokat – hangsúlyozta a szakértő.

Titkosított pendrive-val és/vagy SSD-vel azonban csak százból hét kitöltő rendelkezik – még a felsőfokú végzettségűek esetében is. Ennek egyrészt az lehet az oka, hogy ezek az adathordozók jelentősen drágábbak a hagyományos változatoknál. Ezért sokan nem engedhetik meg maguknak ezeket, annak ellenére, hogy ma már 15 000 forintért is hozzájuthatunk például egy belépő szintű, 32 GB-os titkosított USB-kulcshoz. Másrészt, az is előfordulhat, hogy viszonylag kevesen tartanak adataik kapcsán illetéktelenek hozzáférésétől, holott ez valós veszély. Éppen ezért a Kingston azt is felmérte, hogy az eszközhasználók mit tesznek személyes adataik biztonságáért. A kérdőív kitöltőinek meglepően magas aránya, kétharmada (65%) jelszóval és kétlépcsős azonosítással védi az adatait. Azonban minden ötödik válaszadó rácsodálkozott a kérdésre, hogy miért ne lennének biztonságban az adatai.

(Ez is érdekelheti: A digitális világ számtalan veszélyt hordoz: öt fenyegetés, amiket érdemes komolyan venni)

Szuper akciókkal vár az új Rossmann akciós újság!

Tavaszi nagytakarítást tervezünk? Vagy éppen külsőnket frissítenénk fel a nyári szezonra? A Rossmann legfrissebb akciós újságjával kedvezményesen beszerezhetjük a hozzávalókat! Legyen szó különféle száj-, haj- és testápolási termékekről, parfümökről, tisztítószerekről vagy vitaminkészítményekről, akár 25-30 százalékos kedvezménnyel vihetjük most ezeket haza.

www.blikk.hu/eletmod/tech/koronavirus-digitalizacio-mindennapok-szamitogep-telefon/qxm28r3

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk · Életmód
banner

Vélemény, hozzászólás?