ápr 29, 2021
12 Views
0 0

Kiderült: „Anyut” hívjuk leggyakrabban, ha tanácsra szorulunk”

Written by

A járványügyi időszak előtt édesanyánkkal jellemzően személyesen (81%) találkoztunk vagy telefonon beszéltünk (73%), azonban a pandémia alatt értelemszerűen többet telefonálunk és használjuk a csevegő applikációkat – derült ki nemrég egy Anyák napja alkalmából készített, online kutatásából, melyben a kapcsolattartási szokásokat vizsgálta.

(A legfrissebb hírek itt)

A személyes találkozások csökkenésével összhangban a felmérésben résztvevők harmada többet beszél telefonon az anyukájával, de egyre népszerűbb a chatelés (25%) és a videóhívás (22%) is. A Telenor kutatásának alapján a kitöltők nagy többsége (90%) legfeljebb napi 1 órát telefonál személyes ügyben, és minden harmadik résztvevő az édesanyjával beszél ilyenkor a leggyakrabban.

A válaszadók 89%-a legalább hetente egyszer beszél az anyukájával telefonon vagy más hívás alapú alkalmazáson keresztül, 44% pedig naponta. Ez utóbbi inkább a nőkre jellemző: több mint felük kommunikál ilyen gyakorisággal az édesanyával.

(Ez is érdekelheti: Kiderült, milyen a magyar emberek kapcsolata az édesanyjukkal)

A felmérésből az is kiderült, hogy legtöbbször csak rövid időre hívjuk fel az anyukánkat: a válaszadók döntő többsége (81%) kevesebb, mint fél órát telefonál az édesanyjával. Leggyakrabban az életük történéseiről, mindennapjaikról (79%), a család többi tagjáról (74%) beszélgetnek, de emellett ugyancsak népszerű témák az egészségügyi kérdések (71%) és a tanács- vagy segítségkérés (71%) is. A35 év alatti felnőtt nők kétharmada az édesanyjához fordul, ha támogatásra vagy problémamegoldásra van szüksége. Ilyen esetekben a többség meg is fogadja a tanácsot.

www.blikk.hu/eletmod/lelek/kapcsolattartas-telefon-tanacs-anya/6gh542q

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk · Életmód
banner

Vélemény, hozzászólás?