jún 11, 2021
7 Views
0 0

Kerpel-Fronius: Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem bír el ennyi autót

Written by

Kerpel-Fronius: Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem bír el ennyi autót

A momentumos főpolgármester-helyettes az ATV Startban megköszönte a budapestiek türelmét, és elmondta, hogy az a feladatuk, hogy visszacsábítsák az embereket a közösségi közlekedésre.

Kerpel-Fronius Gábor azzal kezdte, hogy az ő szemléletük szerint nem autósok és gyalogosok vannak, hanem közlekedő emberek. Felidézte Hollik István bejegyzését, amiben a Fidesz-KDNP kommunikációs igazgatója arra panaszkodott, hogy a Ferenciek teréről a Jászai Mari tér környékére 24 percet írt a GPS. A főpolgármester-helyettes minderre úgy reagált, hogy Tarlós István idejében is kétszer meggondolta, hogy ezt a távot autóval tegye meg: ott a 2-es villamos, Európa egyik legszebb villamosvonala, illetve megújult a Bubi közösségi biciklirendszer, ami szintén nagyon jó közlekedési eszköz.

„Nekünk az a feladatunk hogy megteremtsük annak a lehetőségét, hogy az emberek ne csak autóval, hanem mondjuk tömegközlekedéssel is járjanak, ami iránti bizalom a járvány hatására megcsappant” – nyilatkozta Kerpel-Fronius, és hozzátette, hogy az a céljuk, hogy visszacsábítsák a budapestieket a közösségi közlekedésre. A felújítások alatt pedig igyekeznek alternatívákat és könnyítéseket adni: ilyen mondjuk Hegyalja út, ahol a forgalmi rend változása segíti a közlekedést a Lánchíd felújítása alatt.

Az szintén elhangzott, hogy jó dolgok fognak születni, olyan projektek, amiknek a politikus szerint már régen, Tarlós idejében el kellett volna készülniük. A Blaha Lujza tér felújítását példáuk az év végéig be kell fejezniük, sietni kell. Ezt a területet azért nem tudták előbb elkezdeni, mert olyan terveket örököltek meg, amiket át kellett dolgozni, hogy mondjuk több fa legyen. Ugyanez történt a pesti alsó rakparttal is.

Kerpel-Fronius Gábor nem fél a népharagtól, hogy a felújítások alatt kialakuló dugók negatívan hatnak majd Karácsony miniszterelnök-jelölti kampányára. Szerinte a budapestiek tudják, hogy ezek a lezárások az új közterek, útfelújítások érdekében szükségesek. A főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott, hogy a közlekedés olyan, mint egy öntudatlan élő organizmus: először normális a dugó, de aztán lassan kitanuljuk a menekülési utakat, alternatív lehetőségeket.

„Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem bír el ennyi autót” – szögezte le Kerpel-Fronius, és elmagyarázta, hogy az elmúlt nyolc évben negyedével nőtt az autók száma. 

Ez azt jelenti, hogy annyi jármű van Budapesten és az agglomerációban, hogy négy sávban egymás mellé állítva, az autók Brüsszelig jutnának el. Három sávban meg meg Moszkváig: „Budapest nem erre lett kitalálva”.

A dugódíjról annyi hangzott el, hogy a fővárosi önkormányzatnak erre folyamatosan van terve, de kormányzati hozzájárulás nélkül nincs lehetőségük bevezetni. Kerpel-Fronius a dugókat illetően még egyszer megköszönte a budapestiek türelmét.

Végül szóba került Orbán Viktor kijelentése, miszerint a következő hét év uniós forrásait a vidékre kell koncentrálni. A főpolgármester-helyettes véleménye alapján ez egy egyértelmű üzenet, hogy Orbán azt gondolja, Budapesten elvesztette a választásokat, és abban reménykedik, hogy vidéken még nyerni tud. Kerpel-Fronius Gábor azonban nem szeretne egy Budapest-vidék ellentétet, hiszen elfér ott is a pénz bőven. Azt hangsúlyozta, hogy konzultálni kell a kormánynak az önkormányzattal, máskülönben nem lesz sok öröme a településeknek a támogatásokban. Szeretnék elérni, hogy az önkormányzatokat jobban bevonják a döntésekbe.

Gyorsabb a belvárosban gyalog közlekedni, mint autóval?

atv.hu

Ajánlom www.atv.hu/belfold/20210611-kerpel-fronius-budapest-infrastrukturaja-egyszeruen-nem-bir-el-ennyi-autot

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
atv
banner

Vélemény, hozzászólás?