máj 5, 2021
18 Views
0 0

Három tipp az éjszakai horkolás ellen

Written by

A horkolás súlyos gond, okozza azt bármi. Lehet ez az alvási apnoe következménye, járhat éjszakai légzéskimaradással, ezáltal kimerültséget okoz. De nem csak a szenvedő félnek, hanem partnerének is igazi átok, hisz minden éjszaka ezt hallgatni ugyancsak akadályozza a megfelelő pihenést. Tenni kell hát ellene!

1. Több víz, kevesebb alkohol

Bizony, ahogy a testünk minden reakciójához, a horkoláshoz is van köze az egészséges életmódnak. Kimutatták, hogy a vízivás mérsékeli a horkolásra való hajlamot, mert a megfelelő folyadékbevitellel meg lehet előzni a nyálkahártya kiszáradását.

Ha valaki horkol, ajánlott egy üveg vizet bekészítenie maga mellé éjszakára. Ide tartozik, hogy kerülni illik az alkoholt, amely meggátolja a mélyalvás elérését, a nyugtalan alvás pedig sűrűbben jár horkolással.

2. Minőségi matrac

Nem mindenki tudja, de a minőségi matrac is segít a horkolás megelőzésében. A pihentető alvás, a megfelelő környezet ugyanis jelentősen lecsökkenti a horkolásra való hajlandóságot, ennek alapja pedig nem lehet más, mint egy minőségi matrac.

A jó matrac alkalmazkodik az igényekhez, kiszolgálja a választott alvási pozíciót, megtámasztja a test legfontosabb pontjait. Ha valaki megfelelő matracon hajtja álomra a fejét, biztos, hogy kipihentebben ébred – ennek oka, hogy a teste teljesen kipihente magát az éjszaka során, amely csak akkor lehetséges, ha horkolásmentes az alvásnak szentelt időszak.

3. Orvosi segítség

Ha nincs más mód, segítséget kell kérni. Kapható horkolás elleni tapasz, amely könnyebbé teszi az orron át való légzést, de vannak erre megfelelő gépek is. A lényeg, hogy semmiképp se nyugodjunk bele a rendszeres horkolásba, azzal ugyanis ártunk a testünknek, hiszen az nem képes kipihenni magát.

Ha semmi nem segít, keressünk fel egy szakorvost, aki további lehetőségeket kínál majd fel a probléma megszüntetésére.

Komment írása

Article Categories:
informed
banner

Vélemény, hozzászólás?