jún 8, 2021
7 Views
0 0

Gyors az 5G, de ez nem elég

Written by

Elkészült az Ericcson ConsumerLabs eddigi legnagyobb, több mint 1,3 milliárd mobilhasználó szokásait és véleményét elemző kutatása, mely kapcsán a svéd hálózatieszköz-gyártó többek közt arra tesz javaslatot az iparági szereplőknek, hogy hogyan tudják felhasználók széles körével elfogadtatni az új generációs, 5G-s hálózatokat. A tippekre láthatóan szükség is van, számos országban ugyanis jól látszik, hogy a kezdeti, presztízsként kezelt hálózatépítési projektek lezárását követően az új generációs hálózatok építése lelassult, ennek oka pedig részben az, hogy a szolgáltatók továbbra sem tudják hatékonyan monetizálni a technológiát.

Az Ericsson ConsumerLab felmérése ezért elsősorban arra próbál rávilágítani, milyen hatást gyakorol az 5G az okostelefont használókra, és hogy ezek a felhasználók mit várnak a jövőben a technológiától. A reprezentatív kutatás 1,3 milliárd felhasználó, köztük 220 millió 5G előfizető szokásait és véleményeit összesíti 26 országból, köztük az Egyesült Államokból, Kínából, Dél-Koreából és az Egyesült Királyságból. A tanulmány egyik legfontosabb állítása, hogy az 5G már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezte, hiszen a korai 5G felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videójátékokkal és AR-t (kiterjesztett valóság) használó alkalmazásokkal.

5g_antenna_eric
5g-s antennát szerelnek mérnökök egy állomásra (fotó: ericsson)

Nyárköszöntő nagy Kubernetes és Java/Kotlin meetuppal készülünk!

Folytatódik az ingyenes HWSW free! sorozat, június 8-én Kubernetes, június 9-én Java/Koltlin online meetuppal készülünk!

Nyárköszöntő nagy Kubernetes és Java/Kotlin meetuppal készülünk! Folytatódik az ingyenes HWSW free! sorozat, június 8-én Kubernetes, június 9-én Java/Koltlin online meetuppal készülünk!

Az új technológiák iránt fogékonyabb felhasználóknál ugyanakkor viszonylag hamar felszáll a rózsaszín köd, erre utal legalábbis, hogy a felmérés szerint az 5G felhasználók ugyan elégedettek a sebességgel, nagyjából 70 százalékuk azonban elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit valóban kihasználó új alkalmazások elérhetőségével. Pedig bizonyos régiókban akár 20-30 százalékkal többet is fizetnének az ügyfelek az olyan 5G előfizetésekért, amelyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások is benne vannak – áll a kutatásban.

A felmérés egyben arra a jelenségre is rámutat, melyre az Ericsson évek óta próbálja felhívni a figyelmet: az 5G-s készülékváltási hajlandóság az összes vizsgált régió közül a nagyobb Európai piacokat vizsgálva az átlagnál többnyire alacsonyabb, részben a kereskedelmi szolgáltatások lassú megjelenése, részben az ezt követő lassú hálózatépítés miatt. 

Az Ericsson ezért a kutatás kapcsán öt javaslatot tett közzé, mellyel a szolgáltatók a svéd cég szerint felgyorsíthatják a generációváltást. Ezek közt elsőként szerepel az 5G-vel kapcsolatos ismeretek bővítése (edukáció), az egyenletes minőségű bel- és kültéri lefedettség biztosítása, az új 5G-s szolgáltatások hálózati követelményeihez való alkalmazkodás, illetve a felhasználók igényeire válaszoló új használati módok bevezetése. 

www.hwsw.hu/hirek/63365/5g-consumer-labs-ericsson-kutatas-felmeres-felhasznaloi-szokasok-streaming-gaming-ar-vr.html

Komment írása

Article Categories:
HWSW
banner

Vélemény, hozzászólás?