jún 5, 2021
7 Views
0 0

Gasly az élen, Verstappen a falban az utolsó azeri edzésen

Written by

Pierre Gasly (AlphaTauri) zárt az élen az F1-es Azeri Nagydíj harmadik szabadedzésén. Mögötte Sergio Pérez (Red Bull), valamint az utolsó pillanatokban hatalmasat javító Lewis Hamilton (Mercedes) következett az első hármasban. A Ferrari Charles Leclerc vezérletével a negyedik és az ötödik helyet foglalta el, míg Valtteri Bottas (Mercedes) a 13. legjobb időt autózta a Max Verstappen (Red Bull) autótörése okán piros zászlóval is megszakított gyakorláson.

Gasly az élre tört az AlphaTaurival (Fotó: AFP)


Hirdetés

A Red Bull zárt az élen mindkét pénteki szabadedzésen: először Max Verstappen, majd az autójával egyre jobban megbarátkozó Sergio Pérez bizonyult a leggyorsabbnak Azerbajdzsánban, miközben a fő rivális, a Mercedes délelőtt az első tízes végén, majd délután azon kívül foglalt helyet az időlistán.

A vezetését Monacóban elvesztő Lewis Hamilton hátránya több mint egy másodperc volt, miközben úgy érezte, nem követett el komoly hibát, míg Valtteri Bottas lemaradása a másfél szekundumot is meghaladta.

Az „ezüstnyilak” csapatfőnöke, Toto Wolff már arról beszélt, tartanak attól, hogy megismétlődik a 2015-ös szingapúri rémálmuk, míg a vezető versenymérnök, Andrew Shovlin úgy fogalmazott, hogy ez volt az eddigi legrosszabb péntekjük.

Míg a Mercedesnél nagy volt a fejvakarás a rossz teljesítmény nyomán, a Ferrari megint a várakozásokon felül teljesített. Arra lehetett számítani, hogy Monaco után is erősek lesznek a maranellóiak, közelségük mégis meglepően hatott, s a McLaren is úgy érezte, nem igazán jelenthetnek fenyegetést rájuk a hétvégén.

A harmadik szabadedzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy a Mercedesnek sikerül-e előre lépnie, s hogy a Ferrari továbbra is közel tud-e maradni az eddig egyértelműen favoritnak számító Red Bullhoz.

Az „ezüstnyilak” jelentősen módosítottak a beállításokon, valamint kicserélték a hátsó szárnyat is a W12-esen annak reményében, hogy az segít nekik a gumik felmelegítésében. Az első köröket követően viszont egyáltalán nem voltak elégedettek a versenyzők, a címvédő többek között arra panaszkodott a rádión, hogy nincs tapadása elöl és hátul sem…

Az élre eközben Pierre Gasly vezérletével a lágyon futó AlphaTauri állt, a faenzaiak mögé a közepesen köröző Leclerc, valamint a keményen kezdő Red Bull kettőse sorakozott fel az első ötösben, miközben Hamilton a tizedik, míg Bottas a tizennegyedik pozíciót foglalta el. Előbbi hátránya másfél, utóbbié majd’ 1.8 másodperc volt a sárga oldalfalú Pirellin.

Ez a sorrend félidőben sem változott, hiszen piros zászlóval meg kellett szakítani az edzést. A hétvége fő esélyese, Verstappen találta el a falat a 15-ös kanyarban, pontosan ugyanott, mint pénteken Leclerc, azonban még a monacói vissza tudott hajtani a bokszba, a holland kénytelen volt kiszállni az RB16B-ből.

Az edzés tízperces szünet után folytatódhatott, és a mezőny nagy része nem is várt sokáig, azonnal kihajtott a garázsból, hogy minimalizálhassa a kieső pályaidőt, és megkezdhesse a szokásos időmérős szimulációt. Nem úgy, mint a Mercedes, amely továbbra is a közepes abroncsokon dolgozott, miután továbbra sem értette, miért nem akar működni a W12-es Azerbajdzsánban. Bottas a rádión tanácstalanul közölte, egyáltalán nem javult a helyzet péntek óta, ami nem túl jó hír az „ezüstnyilak” számára.

Míg a Mercedes általánosságban szenvedett, a Ferrarit az bosszanthatta, hogy nem igazán alakultak jól az első lágy gumik próbálkozásai. Leclerc-t a Nicholas Latifi által előidézett sárga zászlós jelzés, míg csapattársát saját maga hátráltatta, miután kifutott a 15-ös kanyarnál a menekülőútra.

A vezetést eközben Pérez vette át 1:42.595-tel, viszont rövidesen újabb korlátozás következett, ami több versenyzőnek is meglehetősen rosszkor jött. George Russell alatt adta meg magát a Williams, s az autómentés idejére virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe. A mezőny végül öt perccel a kockás zászló megjelenése előtt kapott újra zöld jelzést, ami azt jelentette, több pilóta is el tud még menni egy gyors körre. 

Így tett Gasly is, aki 1:42.251-nél állította meg a stopeprt, amivel átvette a vezetést, s mivel más már nem tudta megjavítani az idejét, az AlphaTauri franciája zárta az élen az utolsó gyakorlást. Mögötte Pérez érkezett 344 ezredes hátránnyal, míg a harmadik helyre nagy meglepetésre Hamilton ért oda, miután a végén ő is megróbálkozott egy gyors körrel a lágy abroncsokon.  A címvédő hátránya 446 ezred volt.

A hétszeres világbajnok mögött Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse érkezett, majd Lando Norris, Fernando Alonso, Cunoda Juki, Esteban Ocon és Daniel Ricciardo zárta az első tízes sorát.

Bottas a tizenharmadik pozícióban zárt a másik Mercedesszel.

Folytatás 14 órakor az időmérővel.

 AZERI NAGYDÍJ, A 3. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:42.251 átlag: 211.350 km/ó 16 kör
2. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:42.595 0.344 mp h. 19
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:42.697 0.446 16
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:42.778 0.527 16
5. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:43.006 0.755 17
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:43.011 0.760 15
7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:43.080 0.829 15
8. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:43.244 0.993 19
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:43.294 1.043 15
10. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:43.557 1.306 17
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:43.585 1.334 13
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:43.682 1.431 13
13. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:43.745 1.494 16
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:43.826 1.575 17
15. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:43.984 1.733 6
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:44.054 1.803 17
17. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:44.113 1.862 11
18. George Russell brit Williams-Mercedes 1:44.434 2.183 12
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:45.282 3.031 17
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:45.711 3.460 12

Még több

www.nemzetisport.hu/f1/f1-azeri-nagydij-3-szabadedzes-2830463

Komment írása

Article Categories:
nemzetisport
banner

Vélemény, hozzászólás?