ápr 29, 2021
5 Views
0 0

Fürjes Balázs nem tartja megoldásnak a dugódíj bevezetését

Written by

A külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik Budapest belső részeire tanulni, dolgozni, szolgáltatásokat igénybe venni. A Galvani hídra azért van szükség, mert segítséget nyújt máshol, másoknak is, és csökkenti a belváros forgalmát − írja Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közösségi oldalán.

Az államtitkár szerint mivel azoknak, akik délen akarnak átkelni a Dunán, nem kellene beljebb menniük, hogy hidat találjanak. Így akár napi 50−60 ezer autóval is csökken majd a belvárosi Duna-hidak és a belső Üllői út forgalma. Álláspontja szerint nem megoldás a dugódíj és az egyéb kényszerítő eszközök alkalmazása, ezért három javaslatuk van:

  • A tömegközlekedés folyamatos fejlesztése.
  • A hiányzó P+R- és B+R-parkolók megépítése a külső csomópontokon és a vasútvonalak mentén.
  • A külső városrészeket összekötő dunai peremhidak és a hozzájuk kapcsolódó gyűrűirányú körutak megépítése.

Szerinte a legfontosabb elvben egyetértenek a fővárossal: Budapest nem csak a belvárosból áll, minden polgára, városrésze és kerülete egyenrangú. A külső kerületekben és az agglomerációban élőket is megilletik a jó életkörülmények és a jó közlekedés.

Fürjes Balázs fontosnak tartja azt is, hogy a külső kerületben élők támogatása ne csak egy kampányígéret, üres frázis legyen, hanem a gyakorlati tettekben is megnyilvánuló városépítés. Ezért van szükség Budapesten a Galvani híd és a hozzá kapcsolódó levezető út megépítésére − tette hozzá az államtitkár.

index.hu/belfold/2021/04/29/kozlekedes-forgalom-furjes-balazs-tomegkozlekedes-galvani-hid-dugodij-fovaros/

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
Belföld · Index.hu
banner

Vélemény, hozzászólás?