máj 7, 2021
15 Views
0 0

Fél éve adták át, mégis olyan, mintha 100 éve hozzá sem nyúltak volna: 140 millió forintból készült a Tolna megyei kátyútenger

Written by

Fél évvel az átadása után simán nevezhetnék az ország legrosszabb útja címre, hiszen lényegében használhatatlan. Biciklivel például olyan óvatosan kell szlalomozni a kátyúk között, hogy az egyik helybéli, Ferenc Gyula inkább el is kerüli a papíron elkerülő útnak titulált képződményt.

– Maguk se menjenek arra, ha jót akarnak – javasolta a Blikk munkatársainak.

(A legfrissebb hírek itt)

Ferenc Gyula szerint biciklivel veszélyes az útra menni, minket is óva intett / Fotó: Grnák László

Ferenc Gyula szerint biciklivel veszélyes az útra menni, minket is óva intett / Fotó: Grnák László

A környéken élő Katalin szerint még gyalogszerrel se mindig járható az út, pontosabban ami az ünnepélyes átadás óta megmaradt belőle.

– Karácsony előtt jöttek gyalog a gyerekek az úton az iskolából, erre csupa bakancsos sár volt mindenük. Olyan víztengert még senki nem látott, ami eső után van arrafelé – magyarázta az asszony.

Az út eredetileg azért készült, hogy a mezőgazdasági gépek ne a falun keresztül jussanak ki a földekre. Csakhogy olyan keskenyre sikerült, hogy azon nem fér el a kombájn sem. Ennél is nagyobb baj, hogy az út mindössze egy vékony aszfalt rétegből áll, alatta semmi alapozás. Ezt bárki láthatja ott, ahol szinte mozaikká töredezett a felület, ami másutt pedig úgy felgyűrődött a járművek súlya alatt, hogy egy alacsonyabb autó motorkarterét le is szakíthatja. Az út utolsó 150 méterére már aszfalt sem jutott, ott felszórták murvával, a gödröket sittel tömték be.

Az Európai Unió támogatásához még a falu is sok tíz-millió forintot rakott hozzá, ami füstbe ment / Fotó: Grnák László

Az Európai Unió támogatásához még a falu is sok tíz-millió forintot rakott hozzá, ami füstbe ment / Fotó: Grnák László

Megkerestük a kivitelező céget. Vezetőjük azt mondta, ők már a terveket látva jelezték az önkormányzatnak, hogy az út alapozás nélkül nem fogja bírni a terhelést.

– Azt mondták, ez jó terv, építsük meg így. Amíg dolgoztunk rajta, lezárattam a teljes területet, nehogy egy autó is rámenjen az átadásig. Mi a megrendelő igényei szerint jártunk el – magyarázta a neve elhallgatását kérő cégvezető.

Harangozó Tamás, az MSZP Tolna megyei elnöke szerint így semmiképp sem maradhat az út.

Valakinek helyre kell hoznia, amit elrontottak, és meg kell találni a felelősöket, ezért feljelentést teszek a legfőbb ügyészségen és az Európai Csalás Elleni Hivatalnál – közölte.

(Ez is érdekelheti: Útépítés miatt végzett édesanyjával és magával egy férfi)

Harangozó Tamás szocialista képviselő feljelentést tesz az út miatt az ügyészségen és az Európai Csalás Elleni Hivatalnál / Fotó: Grnák László

Harangozó Tamás szocialista képviselő feljelentést tesz az út miatt az ügyészségen és az Európai Csalás Elleni Hivatalnál / Fotó: Grnák László

– Megörököltem ezt a helyzetet az előző vezetéstől. Már a tervekkel is baj volt, ide így nem szabadott volna utat építeni, mert ez a terület állandóan vizes. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a tervek készítője nem is járt a helyszínen, nem ismerte az itteni viszonyokat. Helyre fogjuk hozni, még nem tudom, hogyan – mondta a Blikknek Heberling Tibor, a falu Fidesz-támogatással választott polgármestere, aki 2019-ben a független Antal Zsoltot váltotta. Heberling szerint pénz most nincs a helyreállításra, de ha a következő nagy esőzés miatt víz alá kerül az elátkozott út, kárelhárítási támogatásra pályáznak majd, és újra megépítik. Felelősöket nem keres, szerinte azzal nincs megoldva a probléma.

Kerestük az uniós beruházásokért felelős Miniszterelnökséget az ügyben, de lapzártánkig nem kaptunk választ.

Egymillió forint kihúzná a bajból?

Nem mindegy, hol vesz fel személyi kölcsönt, a Bank360 hitelkalkulátorával könnyen összehasonlíthatja különböző bankok ajánlatait!

www.blikk.hu/aktualis/belfold/decs-katyutenger-uj-ut-fel-ev-alatt-tonkrement-tolna-megye-140-millio/kxp537g

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk
banner

Vélemény, hozzászólás?