jan 14, 2021
3 Views
0 0

Ezeket a kenyereket válasszuk az új évben, ha az egészséges életmód mellett tettük le a voksunkat

Written by

A népszerű fehér kenyér sajnos nem tartalmaz olyan vitaminokat és ásványi anyagokat, mint más kenyerek, ezért, ha az új évben megfogadtuk, hogy egészségesebben fogunk étkezni, érdemes lehet megismerkednünk a különböző fajtákkal.

Teljes kiőrlésű kenyér

Akkor beszélhetünk teljes kiőrlésű pékáruról, ha olyan gabonából készült, amely tartalmazza természetes összetevőit. A gabonát magát ledarálják, viszont előtte nem szabadítják meg semmilyen alapvető alkotóelemétől. A teljes kiőrlésű gabonából készült kenyerek így bővelkednek vitaminokban és ásványi anyagokban, amelyek a feldolgozott gabonából származnak. A boltokban árusított kenyereknél figyeljünk arra, hogy 100%-ban teljes kiőrlésű kenyeret válasszunk, amely rostban és B-vitaminokban is gazdag, így serkenti az emésztést, csökkentheti a koleszterinszintet és a vérnyomást.

Kovászos kenyér

Nem csak természetesebb alapanyagokból készül, mint az élesztővel kelesztett társai, de akár kétszer annyi ideig is eláll a kovászos kenyér, ami csak kiszáradni tud, penészedni nem. A hosszú erjesztési időnek köszönhetően a tésztában már fogyasztás előtt megkezdődik a szénhidrátok lebontása, ezért a kovászos kenyér megemésztése jóval könnyebb, ezen felül a benne található ásványi anyagokat is gyorsabban fel tudja szívni szervezetünk. Kovászos kenyér fogyasztásával elkerülhetjük a puffadást és hozzájárulhatunk az egészséges bélflóra fenntartásához.

Rozskenyér

Rozsliszt és búzaliszt keverékéből készülnek a rozskenyerek, amelyeknek legalább 60%-a kell, hogy rozslisztből legyen, ha ennél kevesebb, akkor rozsos kenyérről beszélhetünk csupán. A rozskenyér a fehér kenyérhez képest gyorsabban eltelít, mivel tésztája magas nedvességtartalmú és rostban is bővelkedik, valamint csökkentheti a vércukorszint növekedést. Rozskenyér vásárlása esetén a kenyér súlya alapján is meg tudjuk állapítani, hogy valóban rozslisztből készült-e, ugyanis jóval nehezebb más kenyereknél.

Lenmag kenyér

A lenmag felhasználásával készült kenyerek omega-3 zsírsavakat is tartalmaznak, kiemelkedően magas rosttartalommal bírnak és magas az antioxidáns tartalmuk. A lenmag más ételekhez is felhasználható, fogyasztása előnyös hat egészségünkre.

A különböző kenyerek változatos fogyasztása ajánlott, így különböző vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz juttathatjuk szervezetünket.

Blikk Megmondó

EXTRA AJÁNLÓ
Alvás helyett inkább a kedvenc sorozata köti le? Így hozható helyre könnyedén a felborult alvásciklus (x)
Érdemes tudni: ez játszódik le egy nő szervezetében a menstruációt megelező napokban! (x)

www.blikk.hu/receptek/erdekes/ezeket-a-kenyereket-valasszuk-ha-egeszsegesen-szeretnenk-etkezni/bvrcfnv

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk
banner

Vélemény, hozzászólás?