ápr 17, 2021
11 Views
0 0

Extrém szoros időmérő után Lewis Hamilton a pole-ban!

Written by

Izgalmas időmérőre volt kilátás a Formula– 1-es Emilia Romagna Nagydíjon, miután a szombat délelőtt rendezett harmadik szabadedzésen Max Verstappen ugyan nagy előnnyel több, mint négy tizeddel végzett az élen 1.14.958-as körével, a holland mögött viszont a hétvége eddigi meglepetésembere, Lando Norris érkezett a McLarennel, míg a harmadik pozícióban Lewis Hamilton zárt a Mercedesszel, a címvédő csapattársa, a pénteki tréningeket megnyerő Valtteri Bottas csak a nyolcadik lett.

Az egész hétvége során szigorúan büntetik a pályaelhagyásokat, amelynek következtében több versenyzőnek elvették egy-egy időeredményét. Ez extra izgalmakat ígért az időmérőre is. Nem csoda, hogy Lewis Hamilton a pénteki napon egy gumimelegítő paplanba bugyolálta magát, ugyanis az Emilia Romagna Nagydíjnak otthont adó imolai versenypálya területén meglehetősen hűvös volt az idő pénteken, ez az időmérő napjára is megmaradt.

Q1

Az időmérő edzést szokás szerint a „kicsik” nyitották meg, vagyis a két HAAS hajtott a pályára Mick Schumacherrel és a pénteken hibát hibára halmozó Nyikita Mazepinnel. Előbbi nevéhez fűződött az első mért kör, a korábbi hétszeres világbajnok, Michael Schumacher fia 1.16.806-al állította fel az alapidőt, míg csapattársa egy másodperces lemaradással követte a németet. Az amerikai csapat duója után szépen lassan benépesült a pálya, legalább a versenyzőkkel, hiszen nézők továbbra sem lehetnek az európai helyszíneken. Ez alól a Spanyol Nagydíj sem lesz kivétel, ahol éppen a szombati napon erősítették meg a hírt, hogy zárt kapus lesz az idei futam.

Visszatérve az időmérőre, a Q1 gyorsan megszakításra került, miután az Alpha Tauri újonca, Cunoda Juki csúnyán összetörte autóját a 15-ös kanyarból kijövet.

A japán versenyző autójának hátulja a kanyarból történő kigyorsítás és hirtelen irányváltás után úszott el és állt bele a falba, csúnyán lebontva a kocsi hátsórészét. Valószínűleg az alacsony tapadás és aszfalt hőmérsékelt miatt, a Cunoda által a kanyarba átvitt sebesség túl sok volt még az autónak.

A zöld zászló után a versenyzők ellepték a pályát, hiszen csak kilenc percük maradt a továbbjutást érő körök megfutására. A legjobban Valtteri Bottas nyitott a Mercedesszel, aki 1.14.926-al állt az élre, míg mögötte Hamilton, Norris és Verstappen volt a sorrend, ami a Q1 leintéséig nem is változott. Ami a mezőny hátsó részét illeti, a továbbjutásért a Williams, a HAAS és az Alfa Romeo versenyzői harcoltak, igaz Cunoda kiesésével nagyobb esélyük nyílt egy-egy bravúros Q2-es szereplésre. Végül ez a két Williamsnek sikerült, Nicholas Latifi a 12., George Russel pedig a 14. helyen jutott tovább. Búcsúzott a két HAAS és a két Alfa Romeo, valamint a Q1 elején autót törő Cunoda.

Q2

Az időmérő középső szakaszában jöhetett a szokásos taktikázás a gumikkal. A Pirelli a bahreini idénynyitóhoz hasonlóan a C2-C3-C4-es gumikeveréket hozta el Imolába. A két Mercedes és Verstappen a Red Bullal a sárga oldalfalú C3-as, vagyis közepes abroncsokon kísérelt meg bejutni a Q3-ba, ami taktikai előnyt adhat a vasárnapi futamra, hiszen a közepes keverékkel hosszabb első szakaszt tudnak menni a versenyen.

Roppant szorosan alakult a sorrend, hiszen Hamilton az élen 1.14.817-et futott, míg Verstappen ettől mindössze 67 ezreddel maradt el. A harmadik helyen Bottas bő két tizeddel maradt el csapattársától.

A hétvége eddigi meglepetésembere, Lando Norris ismét megvillant a McLarennel és 1.14.718-as körével – igaz lágy keverékkel – az élre állt 99 századdal verve Hamiltont. 

Érdekes, hogy Russel a Williamsszel közepes gumikkal a 10. helyen állt az első gyors körök után. Jól álltak az Aston Martinok is Sebastian Vettellel és Lance Strollal, de még az utolsó gyors körök hátra voltak. Óriási tűzijátékra került sor az utolsó percekben. Pérez az élre állt a C4-es gumikon a Red Bullal, míg Charles Leclerc a 3. helyre ugrott előre, akinek a csapattársa, Carlos Sainz nagy meglepetésre a 11. helyen búcsúzott a Q2-ben. A spanyol mellett Russel, Vettel Latifi, és Fernando Alonso számára ért véget az időmérő. A kétszeres spanyol világbajnok a 2017-es maláj futam után kapott ki aktuális csapattársától kvalifikáción, miután Esteban Ocon bejutott a Q3-ba.

Q3

Perez, Norris, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly, Ricciardo, Ocon és Stroll jutott be az időmérő utolsó szakaszába. Időközben a levegő hőmérséklete 14 fokig, a pályáé pedig 30 fokig melegedett, vagyis egyre ideálisabbá váltak a körülmények. Az első lövés Norrisé volt, aki 1.14.875-ös kört ment, ám néhány másodperc múlva Hamilton állt az élre 1.14.411-el, míg mögötte Verstappen és Pérez következett. Az első hármat két és fél tized választotta el egymástól, míg Bottas csak a 6. helyen állt az utolsó köröket megelőzően. Három perccel az időmérő vége előtt a két Mercedes hajtott először a pályára. Bottas sokat hibázott, nem sikerült javítania, nem úgy mint Norrisnak, aki lila ,vagyis abszolút legjobb első szektorral nyitott. A McLaren versenyzője hiába lilult tovább a középső szektorban és jött fel Hamilton mögé, pályaelhagyás miatt törölték az idejét. Hamilton 1.14.411-es körénél senki sem tudott jobbat elérni, de a Red Bullok roppant közel kerültek a brithez. 

Pérez mindössze 35 ezreddel maradt el a címvédőtől, míg Verstappen lett a harmadik 87 ezredre Hamiltontól, aki ezzel megszerezte pályafutása 99. pole-pozícióját.

A Red Bullok mögött Charles Leclerc végzett a 4. helyen a Ferrarival, mögötte Gasly, Ricciardo, Norris, Bottas, Ocon és Stroll lett a sorrend.

Ezt mondta a legjobb három az időmérő után:

Hamilton: „Nagyszerű volt ez a nap, nem számítottam rá, hogy mind a két Red Bullt meg tudjuk előzni. Sokkal jobban viselkedett az autónk, mint a legutóbbi futamon. Szeretem a kihívásokat, márpedig a holnapi futam biztosan nagyon nehéz lesz. Remek a Red Bull versenytempója, izgalmas futamunk lesz vasárnap.”

Pérez: „A pénteki hibám után a csapat remek munkát végzett az autóval. Így kell tovább folytatnunk a munkát és akkor bármi megtörténhet. Érdekes futamot várok vasárnap.”

Verstappen: „Nem sikerült jól a Q3, a hármas kanyarban lecsúsztam az ideális ívről. Meg kell néznünk, mi volt a gond. De nem rossz a harmadik rajthely, különböző gumin indulunk Pérezzel, érdekes futamunk lehet.”

Az Emilia Romagna Nagydíj vasárnap, magyar idő szerint 15.00 órakor kezdődik.

Hamilton, vagy Verstappen?

Ahogy azt megszokhatták, ezúttal is igyekszünk megtippelni a vasárnapi futam dobogósait. Most az egyForma hölgy tagját, a sportújságíró Csordás Bettit kértük fel, hogy tegye meg a tippjét.

„Azt gondolom, hogy ismét egy Verstappen–Hamilton csatát láthatunk majd az élen. Nagyon jól alakult a brit pénteki napja, míg Verstappen sok időt vesztett a második szabadedzésen történt technikai hibája miatt. A versenytempó is nagyon hasonlóan alakult kettejük között. Izgalmas futamot várok. Úgy érzem hogy Hamilton a tapasztalata révén behúzza majd a győzelmet, a holland lesz a második, míg a dobogó harmadik fokára Lando Norrist várom.”

EMILIA-ROMAGNA NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ

1. sor:

Lewis Hamilton (brit, Mercedes)

Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)

2. sor:

Max Verstappen (holland, Red Bull)

Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

3. sor:

Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri)

Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren)

4. sor:

Lando Norris (brit, McLaren)

Valtteri Bottas (finn, Mercedes)

5. sor:

Esteban Ocon (francia, Alpine)

Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)

6. sor:

Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)

George Russell (brit, Williams)

7. sor:

Sebastian Vettel (német, Aston Martin)

Nicholas Latifi (kanadai, Williams)

8. sor:

Fernando Alonso (spanyol, Alpine)

Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo)

9. sor:

Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo)

Mick Schumacher (német, Haas)

10. sor:

Nyikita Mazepin (orosz, Haas)

Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri)

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép: Lucas Bruno / MTI)

index.hu/sport/forma1/2021/04/17/imola-emiliaromagna-nagydij-idomero-lewis-hamilton/

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
Forma-1 · Index.hu
banner

Vélemény, hozzászólás?