jún 4, 2021
13 Views
0 0

Az EU vizsgálatot indít a Facebook esetleges versenyellenes magatartásának megállapítására a hirdetési piacon

Written by

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Facebook közösségi portál megsértette-e az uniós versenyszabályokat a hirdetési piacon szerzett információk jogszerűtlen felhasználásával a versenytársak megkárosítására – közölte Margrethe Vestager, az uniós bizottság digitális korra felkészült Európáért felelős biztosa pénteken.

Az MTI beszámolójában azt írja, az uniós biztos közölte,

az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy a közösségi oldal visszaélt-e a rendelkezésére álló, nagymennyiségű adattal a versenytársak kárára, illetve, hogy a megszerzett adatok indokolatlan versenyelőnyt biztosítanak-e a vállalatnak az online apróhirdetések piacán.

A vizsgálat azt is fel fogja mérni, hogy a Facebook Marketplace nevű online apróhirdetési szolgáltatása megfelel-e az EU versenyszabályainak, vagy a felvetődött aggályoknak megfelelően jogszerűtlenül használja-e az üzleti szempontból érzékeny információkat saját szolgáltatása népszerűsítésére.

Vestager emlékeztetett, hogy a Facebookot havonta csaknem 3 milliárd ember használja, felületein csaknem 7 millió cég hirdet. A vállalat hatalmas mennyiségű adatot gyűjt közösségi hálózata felhasználói tevékenységeiről, ami lehetővé teszi számára, hogy hirdetéseivel meghatározott csoportokat célozzon meg.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Facebook olyan vállalatokkal is versenyez, amelyektől szintén adatokat gyűjt.

“A mai digitális gazdaságban az adatokat nem szabad versenytorzító módon felhasználni” – szögezte le Margrethe Vestager.

alfahir.hu/2021/06/04/europai_bizottsag_vizsgalat_facebook_unios_versenyszabalyok_hirdetesi_piac

Komment írása

Article Categories:
alfahír
banner

Vélemény, hozzászólás?