máj 27, 2021
7 Views
0 0

Az autószalon haláltusája: végleg eltűnik vagy csak átalakul?

Written by

Amióta létezik az autó és szélesebb körök kezdtek el érdeklődni a motorral hajtott négykerekű járgányok iránt, azóta létezik lényegében az autószalon intézménye is. Az IAA (International Automobile Exhibition) szervezői ugyanis már 1897-ben felismerték, hogy a leendő vásárlókkal úgy lehet legkönnyebben megismertetni az új modelleket, ha ezt egy előre beharangozott nagy volumenű kiállítással kötik össze. Ekkor született meg az autószalon intézménye Berlinben, amiből később a Frankfurti Autószalon lett, aminek jogutódja lesz az idén szeptemberben először megrendezésre kerülő Müncheni Autószalon.

Az autószalon haláltusája?

Az intézmény tehát több mint 100 éves hagyományra tekint vissza, az utóbbi évektől eltekintve pedig a világ egyik legnívósabb rendezvényei közé tartoztak a szalonok. Autógyártók, nézelődők, vásárlók és újságírók érkeztek a világ minden tájáról, hogy beszámoljanak az újdonságokról vagy éppen szert tegyenek egy-egy korai példányra. Az utóbbi 5-6 évben viszont folyamatos nézőszám csökkenés figyelhető meg a legnagyobb nemzetközi szalonokon és bizony a gyártók is elkezdtek elmaradozni szépen sorban.

Lesz Müncheni Autószalon, de ez már nem az a rendezvény, mint régen

Lesz Müncheni Autószalon, de ez már nem az a rendezvény, mint régen

Jelenleg már ott tartunk, hogy hiába kapott zöld utat a Müncheni Autószalon, a Volkswagen csoport bejelentette, hogy csak a Porsche, az Audi és a Volkswagen képviselteti majd jelképesen magát, a Bugatti, a Bentley, a Lamborghini, a Seat és a Skoda nem megy el a rendezvényre.

Vannak olcsóbb módszerek is!

De miért maradnak távol az emberek? Ennek a legfőbb oka abban keresendő, hogy ma már sokkal könnyebben, gyorsabban és főként olcsóbban el lehet érni embereket és a vásárlók is így tudnak tájékozódni az újdonságokról. Ott van például mindjárt az internet világa. Miért is költözzön ki egy gyártó, béreljen standot és embereket vagyonokért, mikor ennek befektetett energia és pénz terén a töredékéből nagyobb és szélesebb tömegeket érhet el? Sőt, akár még kimondottan célközönségre is szűrhet a nagyobb hatásfok érdekében, majd azokat egy közvetlenebb és kisebb rendezvényen szólíthatja meg.

Interneten gyorsabban, olcsóbban és pontosabban lehet elérni a vásárlókat.

Interneten gyorsabban, olcsóbban és pontosabban lehet elérni a vásárlókat.

A vásárló pedig szintén online megismerkedhet az autóval, majd egy közeli kereskedést vagy bemutatót felkeresve letudhatja azt, amit eddig repülőjegy vásárlással, szállodafoglalással és egész napos tömegben vánszorgással érhetett el.

Akkor most mi lesz?

Egyre több szervező döbben rá, hogy tehát ez a módszer már nem működik tovább, ezért változtatásokra törekednek. A pandémiás időszak világított rá arra, hogy például virtuális térbe is áthelyezhető a dolog, a fizikai értelemben vett kiállítások pedig más irányba mozdulnak el.

Fontos újdonságok mindig lesznek, csak a fogyasztói szokások változnak meg

Fontos újdonságok mindig lesznek, csak a fogyasztói szokások változnak meg

Az IAA például már be is jelentette, hogy nem hagyományos értelemben vett autószalonokat tartanak a jövőben, hanem átalakulnak amolyan mobilitás bemutatóvá, ahol például foglalkoznak a tömegközlekedés, a közösségi megoldások és az alternatív irányvonalak jövőjével is. Más kérdés, hogy idővel ezeknek sem kell majd fizikai bemutató pontosan a fentebb leírt fejlemények miatt!

www.blikk.hu/auto/speedzone/autoszalon-valtozas-pandemia-speedzone/rg3zv6b

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk
banner

Vélemény, hozzászólás?