jún 8, 2021
6 Views
0 0

Autó: a manuális váltó hamarosan megszűnhet a kocsikban

Written by

Bár Amerikában már jó ideje az automata váltót részesítik előnyben a vásárlók, Európában még pár évvel ezelőtt is inkább a kézi megoldások futottak jól. Miért? Átlagos utcai autóknál az olcsóbb árazása miatt, a sportosabb modellek esetében pedig azért, mert a dinamikus vezetést preferálók szerettek maguk „gépészkedni” csapatás közben.

A gép jobban tudja

Aztán megjelentek a modern hét-, nyolc-, sőt, akár tízsebességes duplakuplungos szerkezetek is, amik már sokkal gyorsabban és pontosabban tudtak sebességi fokozatot kapcsolni, így szépen sorba látták be a sportkocsi tulajdonosok is, hogy ez tökéletesen járható út. Hol tartunk? Ma már az számít különlegesnek, ha mondjuk a Porsche egy limitált széria erejéig kínál manuális szerkezetet a vásárlóknak!

Nem lesz mit váltani!

A kézi váltók egyértelműen nem kompatibilisek a jövővel, hiszen jelen állás szerint azt az elektromos autók uralják majd. Az elektromos autókban nincsenek sebességi fokozatok a hajtás sajátosságaiból adódóan, így nem is lehet rájuk manuális váltót szerelni.

Az elektromos autók eleve kizárják a kézi váltás lehetőségét

Az elektromos autók eleve kizárják a kézi váltás lehetőségét

Olyat lehet, ami számítógépes program által szimulálja a fordulatszám ingadozásokat, de az ilyen úri huncutságok csak tovább bonyolítják az elektromos rendszereket. Fölösleges!

Ha mégsem elektromos?

Felmerül a kérdés, hogy akkor mi van, ha mégsem az elektromos autók határozzák majd meg a jövő mobilitását? Az Automotive News Canada portál tanulmánya szerint akkor pedig a kötelező, fejlett biztonsági rendszerek vetnek véget a klasszikus megoldásnak.

Egyre inkább magukat vezérlik az autók, így elengedhetetlen, hogy a sebességváltó fölött is rendelkezzenek.

Egyre inkább magukat vezérlik az autók, így elengedhetetlen, hogy a sebességváltó fölött is rendelkezzenek.

Ezek ugyanis döntő többségében az automata szerkezetekkel működnek jól, hiszen ahhoz, hogy a kocsi teljesen megálljon vész esetén, majd magától újra elinduljon, szükség van a fokozatok feletti uralomra.

(Még több SpeedZone content itt!)

Mennyi ideje van még a manuális váltónak?

A legbátrabb elemzések szerint is 5-10 évről van szó és leginkább akkor is csak az olcsóbb, fapados verziókat is kínáló gyártók esetében. A Subaru termékmenedzsere például azt mondta a kanadai hírportálnak, hogy egyelőre nem szándékoznak teljesen megölni a kézi szerkezeteket, de bármelyik pillanatban készen állnak felülvizsgálni ezt az álláspontjukat.

A Honda már a váltó illúzióját sem kínálja, csupán gombok vannak az előre- és hátramenetnek.

A Honda már a váltó illúzióját sem kínálja, csupán gombok vannak az előre- és hátramenetnek.

Érthető, mert ha kötelezővé válik az AEB (automata vészfék rendszer), akkor nem is igazán lesz más választásuk. Meg amúgy is, érezhetően a vásárlók is évről-évre egyre inkább az automataváltót helyezik előtérbe a döntésüknél, akkor nem egyszerűbb mindjárt erre a megoldásra tervezni az új modelleket?

www.blikk.hu/auto/speedzone/manualis-valto-megszunik-auto/w4tkp4w

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk
banner

Vélemény, hozzászólás?