ápr 11, 2021
16 Views
0 0

A sajt is lehet sovány

Written by

Nem mindegy azonban, hogy milyen sajtot választunk. Készülhet sajt zsíros – úgynevezett teljes – tejből, illetve zsírszegény vagy zsírmentes tejből is. A 28 grammnyi teljes tejből készült sajt 6-10 gramm zsírt tartalmaz; ebből 4-6 gramm telített zsír.

(A legfrissebb hírek itt)

A zsírszegény sajtokat 2 százalékos zsírtartalmú tejből készítik; a zsírmentes sajtokat pedig 0 százalékos tejből. Csak példaként: a trappista zsírtartalma 28 g/10 dkg, míg a mozzarella lighté 11 g. A szív-érrendszeri betegeknek, a magas vérnyomásban és a veseelégtelenségben szenvedőknek nem árt figyelni a sajtok sótartalmára, a túlsúllyal küzdőknek pedig érdemes inkább a zsírban szegényebb sajtokat választani.

Az sem mellékes, hogy a sajtot hogyan készítjük, mivel párosítjuk. Kerüljük a bő olajat, a rántott sajt mellé inkább kínáljunk salátát, mint sült burgonyát, ha mártást készítünk hozzá, legyen zsírszegény tejfölből vagy joghurtból.

(Ez is érdekelheti: Lerántjuk a leplet: így biztos nem reped meg a rántott sajt!)

Blikk Megmondó

EXTRA AJÁNLÓ
Ezt a hálószobatitkot csak a kismamák ismerik (x)
Férje merevedési problémáiról mesélt a kétségbeesett feleség (x)

www.blikk.hu/eletmod/gasztro/sajt-zsirszegeny-tejbol-is-keszulhet/9f8q12g

Komment írása

Article Tags:
Article Categories:
blikk · Életmód
banner

Vélemény, hozzászólás?