febr 20, 2021
5 Views
0 0

A Fidesz-média 2020-ban 57 helyreigazítási pert vesztett, ki nem találná ki lett a rekorder

Written by

A Fővárosi Törvényszéktől kapott összesítés szerint összesen 57 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek tavaly a Fidesz-közeli médiatermékek. A rekorder az Origo 20 elmarasztaló ítélettel, a második helyen pedig a Pesti Srácok áll 15 elbukott perrel – tudta meg az Átlátszó miután közadatigénylésben kikérték, a Ripost, a Lokál, a Magyar Nemzet, a Pesti Srácok, a közmédia, az Origo, a 888, a TV2 és a HírTV ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el ezek a szerkesztőségek.

A mérleg nem túl jó a kormánygépezetet tekintve: 2017-ben 53 helyreigazítási pert vesztett a kormány lakájmédiája, 2018-ban 109-et, 2019-ben 74-et, míg 2020-ban összesen 57-et. Íme grafikonon az eredmény:

A lap összehasonlításképpen kikérte a kormányfüggetlen sajtótermékekre vonatkozó helyreigazítási adatokat is, a számok pedig magukért beszélnek: a bíróságtól kapott adatok szerint a 444, az RTL Klub, az Index, a 24.hu, a HVG, és az Átlátszó összesen 7 helyreigazítási pert vesztett el.

Fontos azonban megjegyezni, hogy valami nem stimmel a Fővárosi Törvényszéktől kikért adatokkal. Akad olyan portál ahol hiányzik 4 elmarasztaló ítélet is.

alfahir.hu/2021/02/20/helyreigazitas_kormanymedia_magyar_media_helyzet

Komment írása

Article Categories:
alfahír
banner

Vélemény, hozzászólás?